معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: امیدوارم تکلیف قانون شورا‌های حل اختلاف، پس از ۲۰ سال معلوم شود. 

مهدی تقی زاده در جمع صلح یاران رسانه کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این شوراها تاکنون نقش خوبی در صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها داشتند. 

او  بیان داشت: ۳۸ هیئت صلح در سراسر استان کرمان تشکیل شده که ۳۰۱ نفر صلح یار و ١٠ طلایه دار در این هیئت‌ها مشغول هستند و تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده با ایجاد سازش و صلح مختومه شده است. 

 معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با اشاره به مردمی بودن هیئت‌های صلح تاکید کرد: تحقق سازش ۱۶۵ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۹۹ پرونده مالی کلان و ۲۰۲ پرونده نزاع دسته جمعی از عملکرد صلح یاران استان کرمان بوده است. 

او با اشاره به ۷ تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) و انقلاب افزود: لازم است برای یادآوری و بیان فاجعه تروریستی ۷ تیر و معرفی شهدای آن، معابر و میادین، سالن‌ها و مکان‌های عمومی به نام شهدای ۷ تیر و شهدای شاخص آن همچون شهید آیت الله بهشتی، وزرا و معاونین ایشان، نمایندگان مجلس، نامگذاری شود و رسانه‌ها نیز پیگیر این موضوع باشند.  

تقی زاده در ادامه این نشست از صلح یاران رسانه‌ها خواست تا با تشکیل هیئت اندیشه ورز در معاونت توسعه برای اشاعه فرهنگ صلح و سازش به تولید محتوا بپردازند و برای استفاده مردم در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی منتشر کنند.  

او تصریح کرد: پیگیری می‌کنم تا پرونده‌های اصحاب رسانه قبل از ارجاع و رسیدگی در دادگاه به هیئت صلح رسانه ارجاع تا به صلح و سازش ختم شوند.  

در پایان نشست صمیمانه معاون توسعه حل اختلاف با صلح یاران رسانه، هر یک از صلح یاران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداخته و برای همکاری با معاونت توسعه حل اختلاف و ترویج فرهنگ و سازش قول همکاری دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار